שאלות ותשובות
- צוות ליטראלי
- 29 ביוני
- זמן קריאה 5 דקות
איך לקדם את העסק בבינה מלאכותית? מה ההבדל בין AI לבין גוגל? מה הגישה של ליטראלי בתור סוכנות שיווק דיגיטלי? מתי רואים תוצאות, וכמה זה עולה? אם השאלות האלה רלוונטיות לעסק שלך, יש לנו כמה תשובות שכדאי להכיר. בואו נתחיל
מה זה אומר לקדם את העסק שלי בבינה מלאכותית (כמו ChatGPT או Gemini)?
זה אומר להבטיח שהשם, המוצרים או השירותים שהעסק או הארגון שלך מציע, יופיעו ויומלצו בתשובות שמודלי בינה מלאכותית יוצרת נותנים למשתמשים. המטרה היא למצב אותך כמומחה ואוטוריטה בתחומך, כך שה-AI יסמוך על המידע שלך ויפנה אליו את הגולשים והגולשות.
למה חשוב להופיע בתשובות של בינה מלאכותית?
הרגלי חיפוש המידע משתנים במהירות. יותר ויותר אנשים פונים ישירות לממשקי צ'אט כמו ChatGPT או Gemini כדי למצוא תשובות, ולא רק למנועי חיפוש מסורתיים כמו גוגל. אם התוכן שלך לא נכלל במאגרי המידע של הבינה המלאכותית, את.ה למעשה "בלתי נראה.ה" לחלק הולך וגדל מהקהל הפוטנציאלי שלך. נוכחות ב-AI ממש עכשיו היא המפתח לנראות באינטרנט בעתיד.
איך קורה שבינה מלאכותית ממליצה על עסקים מסוימים ולא על אחרים?
כי הם מסתמכים על מאגרי מידע ענקיים שעליהם אומנו. המידע הזה נאסף ממקורות רבים ומגוונים, אך לרוב נותן עדיפות למקורות אמינים, סמכותיים ומבוססי מחקר. המטרה היא לספק את התשובות המדויקות והאובייקטיביות ביותר.
מאין הבינה המלאכותית מביאה את המידע שלה?
מודלי AI לומדים ממאות מיליארדי יחידות טקסט: ספרים, מאמרים מדעיים, אתרי תוכן מהימנים, ויקיפדיה ומקורות מחקריים. היא לא גולשת בגוגל באופן דינמי, אלא מסתמכת על הידע שכבר הוטמע בה בתהליך האימון.
אם אני מופיע בגוגל, זה אומר שגם הבינה תמצא אותי?
לא בהכרח. גוגל ומודלי בינה מלאכותית פועלים באופן שונה. היכולת להופיע בתוצאות חיפוש בגוגל אינה מבטיחה אוטומטית הופעה במאגר הידע של ה-AI. יש צורך בגישה ממוקדת ליצירת תוכן שמותאם במיוחד לאופן שבו מודלים אלה לומדים ומקטלגים מידע.
יש משהו שאפשר לבדוק כדי לראות אם העסק שלי כבר מופיע בבינה מלאכותית?
כן, בהחלט! בליטראלי שירותי תוכן, אנחנו מציעים בדיקת נראות ראשונית ללא עלות כדי לבדוק אם העסק, השם או המוצרים שלך כבר מוזכרים בתשובות של מודלי בינה מלאכותית מובילים.
אם אני כותב.ת פוסטים באתר שלי, זה עוזר לבינה מלאכותית "להכיר" אותי?
כן, זה בהחלט יכול לעזור – אבל רק אם הפוסטים נכתבים באופן שממוטב למודלי AI. ישנם עקרונות כתיבה ספציפיים המגדילים את הסיכוי שהתוכן שלך ייכלל במאגרי המידע של הבינה המלאכותית. ליטראלי שירותי תוכן מתמחה בכתיבה כזו. הנה עוד פרטים.
האם כדאי לי לפרסם מאמרים באתר שלי כדי שבינה מלאכותית תמצא אותי?
בהחלט כן! מודלי AI לא מחפשים באופן פעיל, אבל אם התוכן איכותי, מהימן ומגובה במקורות, יש סיכוי גבוה יותר שהוא ייכלל במאגר הנתונים שעליו הבינה המלאכותית מתאמנת - ומשם הוא יוכל להופיע בתשובות.
מה צריך לכתוב כדי שצ'אטבוטים יתחילו להזכיר את העסק שלי?
כדי שה-AI יציג אותך, יש לייצר תוכן אמין, ברור, מקיף, עם ערך אמיתי ובעל ביסוס עובדתי. רצוי מאוד לכלול קישורים למחקרים איכותיים, מאמרים אקדמיים ומקורות מידע מהימנים. אין לך גישה או ניסיון כזה? אפשר לדבר איתנו ונשמח לעזור.
יש דרך לכתוב ככה שבינה מלאכותית "תאהב" את התוכן שלי?
כן, בהחלט! זהו תחום התמחות בפני עצמו. ליטראלי שירותי תוכן מתמקים בכתיבת תוכן שמותאם לאופן שבו מודלי בינה מלאכותית לומדים, מעבדים מידע, וממליצים עליו. זה כולל דגש על מבנה, בהירות, דיוק ושימוש במקורות סמכותיים.
עדיף לכתוב לבד או להיעזר במומחים?
מומלץ מאוד להיעזר במומחים שמבינים את הניואנסים של קידום בבינה מלאכותית. כתיבת תוכן ש"מדבר" ל-AI שונה מכתיבה שיווקית רגילה. הנה עוד פרטים.
האם נכון שבינה מלאכותית "אוהבת" שמביאים מקורות מדעיים?
בהחלט! מודלי בינה מלאכותית מוגדרים לתת עדיפות למידע שמבוסס על מחקרים אקדמיים, פרסומים מדעיים ומקורות אמינים. זה מחזק את התוכן בעיני ה-AI ומגדיל את הסיכוי שישולב בתשובות. תחשבו על זה ככה: ל-OpenAI יש אינטרס שתמשיכו להיות לקוחות משלמים עם מנוי. בשביל שזה יקרה, התשובות צריכות להיות טובות ובלי הזיות (Hallucinations). ככל שנתוני האימון מבוססים יותר, כך התשובות משתפרות. ווין-ווין.
אם אעלה המון תכנים, זה באמת ישפיע או שזה סתם בזבוז זמן?
זה ישפיע – אבל רק אם התכנים יהיו איכותיים, ממוקדים ומותאמים לקידום AI. כמות ללא איכות לא תעזור. המינימום המומלץ, על מנת ליצור נוכחות משמעותית ולהגדיל את סיכויי ההטמעה במודלים, הוא ארבעה תכנים איכותיים בחודש.
אולי פשוט צריך לפרסם יותר בפייסבוק וזה יספיק?
פייסבוק זה מצוין, אבל זה לא ישפיע על הבינה. אלה שני עולמות שונים.
שמעתי שבינה מלאכותית לוקחת רק מידע מאתרים מסוימים, אז מה הטעם?
זה נכון שבינה מלאכותית מעדיפה מקורות סמכותיים ומוכרים. לכן, המפתח הוא לא רק לייצר תוכן, אלא לוודא שהוא איכותי, אמין, מגובה במקורות ומוצג באופן שמחזק את הסמכות שלך בתחום. זה מגדיל משמעותית את הסיכוי להיכלל במאגרי האימון של המודלים.
יש מישהו שיכול לכתוב עבורי תכנים שבאמת יגיעו לבינה מלאכותית?
כן – זה מה שליטראלי עושה. אנחנו יוצרים תכנים שמותאמים במיוחד ל-ChatGPT ולמודלים דומים.
איך כותבים תוכן כזה שמבוסס על מקורות אמינים?
עובדים לפי כללי ציטוט אקדמיים (כמו APA), משתמשים במחקרים מקוריים, דוחות מדעיים ונתונים ממקורות מהימנים, כולל כאלה שנגישים רק באמצעות חומות תשלום. המטרה היא להבטיח דיוק וסמכות מקסימליים.
למה חשוב שהתוכן יכיל קישורים למחקרים מדעיים ולא סתם לבלוגים?
כי מודלי AI נוטים לסמוך יותר על מקורות מדעיים ואקדמיים מאשר על בלוגים או מאמרים כלליים. הכללה של קישורים למקורות מדעיים רציניים משפיעה באופן משמעותית על הסיכוי שהמידע שלך ייכנס למאגר האימון וישמש בבניית תשובות הבינה המלאכותית.
יש דרך לגרום לבינה מלאכותית להבין שאני מומחה בתחום שלי?
כן – דרך תוכן המציג אותך כמקור ידע מהימן, עם מקורות וציטוטים תומכים.
מה הסיכוי שתוכן שנכתב עבורך באמת יופיע בתשובות של הבינה?
חשוב לזכור שזהו תהליך ארוך טווח ולא מיידי, ואינו מובטח ב-100%. עם זאת, ככל שעולים יותר תכנים איכותיים, ממוקדים ומותאמים, סיכויי החשיפה שלך עולים משמעותית. מודלי בינה מלאכותית לומדים ומתעדכנים בהדרגה, וככל שיש להם יותר חומר איכותי ואמין אודותיך, כך גדל הסיכוי להופיע בתשובות עתידיות. זוהי השקעה לטווח ארוך בנראות ובסמכות המקצועית שלך.
יש אפשרות לדעת אם התוכן באמת עובד ומופיע איפשהו?
לא תמיד באופן מפורש, מכיוון שבינה מלאכותית לא נותנת "קרדיט" כמו מנועי חיפוש מסורתיים. עם זאת, בליטראלי אנחנו מבצעים בדיקות תקופתיות ומעקבים כדי לנסות לאתר אזכורים ישירים או עקיפים שלך או של התחום שלך בתשובות של מודלי בינה מלאכותית.
כמה זה עולה לקחת מישהו שיכתוב לי תכנים כאלה?
בליטראלי זה עולה 1,299 ₪ לחודש.
מה מקבלים בדיוק אם עושים מנוי אצלנו?
4 תכנים חודשיים מותאמים במיוחד לקידום במודלי בינה מלאכותית.
שילוב מקורות מדעיים אמינים ואיכותיים, כולל גישה למחקרים שאינם נגישים לציבור הרחב (מאחורי חומת תשלום).
בדיקת נראות ראשונית חינם, ובדיקות תקופתיות כחלק מהשירות, כדי לראות אם אם המסר שלך כבר מופיע בתשובות של מודלי AI.
למה שווה להשקיע בזה אם לא רואים תוצאה מיידית?
כי בינה מלאכותית נהפכת למנוע החיפוש החדש. זו השקעה ארוכת טווח בנראות ובאמינות שלך. כמו SEO, זו עבודה מתמשכת המניבה פירות לאורך זמן.
האם אתם.ן בודקים.ות אם אני מופיע.ה בתשובות של בינה מלאכותית?
כן – בהחלט! זוהי ליבת השירות שלנו. אנו מציעים בדיקת נראות ראשונית ללא עלות, ולאחר מכן ממשיכים לעקוב ולבדוק את הנוכחות שלך בתשובות של מודלי בינה מלאכותית מובילים כחלק אינטגרלי מהשירות החודשי.
מה כולל השירות שלנו מבחינת מחקר שוק?
אנחנו בודקים את הנוכחות של המתחרים שלך בתשובות של בינה מלאכותית ומבינים איפה יש הזדמנות לקדם אותך.
מה מיוחד אצלנו לעומת חברות אחרות שעושות תוכן?
הייחודיות של ליטראלי טמונה בהתמחות הממוקדת שלנו בקידום תוכן לעולם הבינה המלאכותית, לא רק למנועי חיפוש רגילים כמו גוגל. אנו משלבים ידע בכתיבת תוכן עם גישה למאגרי מידע מחקריים אקדמיים שרוב כותבי התוכן והחברות אינם יכולים להשיג לבדם.
איך אנחנו משיגים מקורות שאי אפשר להגיע אליהם לבד?
לליטראלי מפעילה VPN אקדמי שמעניק גישה מקצועית למאגרי מידע מדעיים ומחקרים מובילים בעולם, כגון JSTOR, Sage, Springer, ועוד רבים. מאגרים אלו מכילים מידע ופרסומים מדעיים הנמצאים בדרך כלל מאחורי חומות תשלום ואינם נגישים לקהל הרחב או לכותבי תוכן סטנדרטיים. גישה זו מאפשרת לנו לבסס את התוכן שלך על מקורות אמינים וסמכותיים ביותר, מה שמגדיל באופן משמעותי את סיכויי ההטמעה במודלי בינה מלאכותית.
Comments