top of page

לא רק גוגל: 5 מקורות מידע שיחסכו לך זמן

  • ירון אורן
  • 13 ביוני
  • זמן קריאה 3 דקות

קיבלת פרויקט כתיבה ואין לך מושג במה לעסוק, איפה להשיג את המידע ועם מי להתייעץ? הנה 5 מקורות שיכולים לחסוך זמן וכסף. אה ואל דאגה, גוגל לא ברשימה (טוב אולי קצת)

ree

כל הא.נשים הכותבים זקוקים למקורות השראה ומידע. סופרים משתמשים בחוויות מהחיים האישיים שלהם כדי לקבל דחיפה ראשונית, עיתונאים שומרים על קשר עם מושאי הסיקור ואנשי SEO עושים מחקר מילות מפתח. עם זאת, נדמה שמי שמתפרנס מכתיבה לאתרי אינטרנט לא יכול להסתפק באף אחד מהכלים האלה.

כותבים שמתמחים בשירותי תוכן לאתרי אינטרנט צריכים לחשוב מחוץ לקופסא ולמצוא איזון בין איכות ומהירות. מצד אחד, נדרשת מהם עמידה בהנחיות שמופיעות באפיון מהלקוח. בנוסף, כותבים שמכבדים את המקצוע שלהם יבדקו שהמידע שאליו הם מתייחסים מבוסס ואמין. מנגד, אף אחד לא מצפה מכותב שמתוגמל לפי מילה לערוך תחקיר חוצה יבשות או לשלוח ללקוחות שלו מאמרים שמנומקים כמו דוקטורט.

לפיכך, הדרך הכי טובה להשיג את האיזון הנדרש היא למצוא מקורות מידע יעילים שיכולים לשמש אותנו לכתיבה על נושאים שונים. כמובן שתמיד אפשר להיכנס לגוגל כדי להבין מי נגד מי בתחום מסוים, אבל סביר להניח ש-5-7 התוצאות הראשונות שנקבל על כל ביטוי מרכזי כבר יהיו שחוקות לעייפה. חוץ מזה, שימוש בתוצאות האלה מציב כותבים לא מנוסים בסיכון מבחינת העתקה – גם אם הם לא התכוונו לכך.

עוד בעיה מתעוררת כשהלקוח מבקש מאתנו "להציץ באתר של העסק ולקחת משם מידע", בעוד בפועל מדובר במקסימום עמוד אודות אחד שנכתב לפני עידן ועידנים ואין בו שום דבר שאפשר לעבוד איתו. אפילו אם באתר הלקוח אכן יש בלוג או מאמרים ראויים, השאיפה היא כמובן לחדש לגולש ולא למחזר חומרים.

החדשות החיוביות הן היא שמלבד גוגל ואתר הלקוח עצמו, יש כמה מקורות מידע אחרים שיכולים לשמש כותבים כמונו. הנה הבולטים שבהם:

1. ויקיפדיה

ברירת המחדל של כותבי תוכן מכל סוג היא ללא ספק ויקיפדיה. נכון להיום, ויקיפדיה משרתת כותבים מכל הסוגים: החל מצייצנים בטוויטר, דרך פובליציסטים ומובילי דעת קהל ועד חברי כנסת וראשי מדינות.

גם אם מתייחסים בביקורתיות למידע שמופיע באנציקלופדיה המקוונת הכי פופולארית בעולם המערבי, אין ספק שיש המון ערך לפרטים הטכניים שמופיעים בה (אלו שיש בבוקסות מצד שמאל) והנגישות הגבוהה הופכת אותה לחלק בלתי נפרד מארגז הכלים של הכותב הממוצע.

2. אינדקס עסקים ובעלי מקצוע

ree

אתרי אינטרנט שמאפשרים חיפוש ממוקד של שירות או בעלי מקצוע מרכזים המון מידע רלוונטי למקדמי אתרים בכלל ויצרני תוכן בפרט. בעזרת אינדקס עסקים אפשר להבין טוב יותר את המאפיינים של בעלי המקצוע ולשאוב השראה מפרמטרים לפילוח.

כך למשל ניתן לדעת באיזה תחומים עוסקים בעלי מקצוע מסוימים, מה הלקוחות שלהם בודקים לפני שהם בוחרים אותם ואיזה מהמידע הזה אפשר להכניס למאמר או לכתבה השיווקית.

3. פורומים

קיבלתם פרויקט שדורש מכם לדעת איך מתקינים מערכת מיזוג במחסן רפואי? זה הרגע לצלול עמוק בתוך מערת הארנב של פורומים מארכיון האינטרנט עד שתמצאו את התשובה.

חוש טכני הוא בדרך כלל לא הצד החזק של אנשים שמתפרנסים מכתיבה, אבל באתרי האינטרנט יש המון פורומים מקצועיים שבהם ניתן להיעזר. מהרגע שמצאתם שרשור שעוסק בנושא הרלוונטי, כל מה שיהיה עליכם לעשות הוא לבנות עוד 2-3 פסקאות סביב הטיפ המרכזי שהגולשים נותנים אחד לשני ובמידת הצורך להשוות נתונים עם פורומים מקצועיים אחרים. תנסו עכשיו, תודו לנו אחר כך.

4. אתרי חדשות

לא צריך להתאמץ כדי להיחשף לתכנים אקטואליים במדינה כמו ישראל, אבל רבים מכותבי התוכן נמנעים מכך במחשבה שמדובר בבזבוז זמן. בפועל, יש המון השראה שאפשר לשאוב מהאתרים הללו וחבל לוותר מלכתחילה על היתרונות שלהם.

חוץ מזה, קבלו טיפ שיעזור לכם אם בכל זאת נתקעתם על גוגל: סינון תוצאות לפי לשונית "חדשות" תעשה עבורכם את רוב העבודה ותוביל ישירות לאייטמים רלוונטיים על הנושא שחיפשתם באתרים המובילים.

5. חיפוש בתיקיות של המחשב

יש לכם ניסיון של יותר מכמה שנים ברצף בכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט? סביר להניח שהמחשב האישי שלכם כבר הספיק להתמלא במאמרים מכל המינים והסוגים.

ree

המידע במאמרים שמפוזרים בנבכי המחשב האישי יכול לשמש אתכם עכשיו, או לפחות לסייע בבחירת הנושאים הכלליים שעליהם תרצו לכתוב. החיפוש בתיקיות של המחשב נוח מכפי שנהוג לחשוב, בעיקר אם מערכת ההפעלה שלכם היא לא ווינדוס 10, ואולי תגלו פנינים שיחסכו לכם זמן וכסף.

ומה עם בינה מלאכותית? טוב ששאלת. אבל קודם צריך ללמוד איך היא מבינה.

תגובות


bottom of page