top of page

אף מילה כאן לא נכתבה עם AI (כמעט)

  • צוות ליטראלי
  • 29 ביוני
  • זמן קריאה 4 דקות

סיפור קצר על איך הפכה ליטראלי שירותי תוכן מסוכנות שיווק שמתמחה בגוגל, לכזאת שגאה להצעיד את התחום קדימה לעידן הבינה המלאכותית. אנחנו טכנו-אופטימיסטיים, אז מקווים שגם אתם.ן (אבל צריך לדעת איך עושים את זה נכון)

כולנו בליטראלי שירותי תוכן מגיעים, אובייסלי, משירותי תוכן. העסק הוקם בשנת 2010 והדגש העיקרי היה בזמנו על SEO - קידום בגוגל, או בשמו המלא Search Engine Optimization.

לוגו של ליטראלי שירותי תוכן לקידום ואופטימזציה לבינה מלאכותית

עם הזמן הבנו שיש לנו עוד המון מה להציע, אז התרחבנו לקידום נייטיב: המאמרים האלה שאתם קוראים באתרים הגדולים ואיכשהו בסוף יש לכם חשק לקנות בדיוק את המוצר או השירות שהופיע בהם? אז זאת הייתה העבודה שלנו. ולמה נייטיב (Native)? כי הפרסומת מוטמעת בתוך האייטם (בזמנו גם לא הייתה חובה חוקית לסמן את זה כ"תוכן שיווקי" או "בשיתוף עם..").

אבל גם במסגרת קידום בגוגל וגם בשיתופי פעולה מסחריים, ליטראלי תמיד האמינה שצריך להציב את הגולש במרכז: אם זה מעניין אותו, האלגוריתם כבר יבוא. זאת הסיבה שבגללה השקענו בגיוס כותבים וכותבות מגלי צה"ל, מהפקולטות למדעי הרוח והחברה ומהתקשורת. עבדנו בצמוד לאנשי האנליטיקס, אבל לא התפשרנו על העיקרון המנחה - מה שטוב לגוגל טוב גם לגולש, ולהפך.

הנה מישהו שמסביר יופי איך הכל השתנה ובעצם כלום לא השתנה:

אח הימים היפים של תחילת המילניום! וכמו סיפורים טובים באמת, מגיע רגע המפנה. ובתחום שלנו יש לו גם תאריך מאוד ספציפי.

אנשי תוכן ומעצבים גרפיים מציגים: "חכו חכו מה עומד להגיע"

נובמבר 2022: חברת OpenAI משיקה את דור 3.5 של הצ'אטבוט שלה, ChatGPT, והשאר היסטוריה. כל כותב.ת תוכן שניסה את זה הבין באופן מיידי את המשמעות - המחשב יודע עכשיו לייצר טקסטים ברמה ממוצעת של בן אדם.

החוויה שעברו יוצרי תוכן שהשתמשו בצ'אט ג'יפיטי בתחילת דרכו דומה למה שעבר על אנשי "משמר הלילה" בסדרה "משחקי הכס": הם ראו ראשונים את השבטים הפראיים ו"האחרים", ניסו לשמור על החומה ולהגן על ווסטרוז והעולם - אבל ידעו ששעון החול התהפך.

צ'אט ג'יפיטי מציג: אני מגיע ואין לכם מה לעשות עם זה

יחד עם אנשי התוכן עמדו על החומה גם המעצבים הגרפיים, וחיש הצטרפו אליהם המתכנתים, עורכי הוידאו, המוזיקאים ולמעשה כל מי שידו במעל היצירתיות. בינה מלאכותית יוצרת יודעת ליצור טקסטים, קול, וידאו ותמונה, אז אין פלא שכולם הרגישו מאוימים.

אם אתה לא יכול לנצח, תצטרף

אנחנו בליטראלי שירותי תוכן הבנו מהר שנדרש שינוי פרדיגמה. הדבר הראשון שעשינו היה ללמוד את התחום: לקרוא, לחקור ולבדוק לעומק מה העקרונות המנחים של בינה מלאכותית ואיך בדיוק הם באים לידי ביטוי בצ'אטבוטים. אף אחד ואחת מאיתנו לא מגיעים עם רקע של מדעי המחשב, אבל זה גם בדיוק היתרון - היכולת לפענח בצורה מופשטת את האופן שבו עובדת בינה מלאכותית יוצרת, כדי ליישר קו עם הדרישות שלה.

במובן מסוים, אפשר להגיד שהצטרפנו למי שאיים עלינו. למזלנו, אנחנו מספיק זמן בסביבה כדי לזכור איך האינטרנט היה נראה לפני רשתות חברתיות, לפני גוגל ובטח שלפני AI. אז כל מה שנשאר הוא לגייס את זה גם לשלב הבא.

ככה אנחנו משתמשים בבינה מלאכותית

נשבעים בהן צדק שאף מילה כאן לא נכתבה בעזרת בינה מלאכותית. אבל זה לא אומר שאנחנו לא משתמשים בה: צ'אטבוטים שמבוססים על GenAI הם כלי מעולה שאפשר ורצוי לשלב אותו בכל פעולה יום יומית. עם זאת, בדיוק כמו מכונית אוטונומית או סכין שף, שימוש לא נכון עלול לגרום יותר נזק מתועלת.

גרף שמתאר את השירות של ליטראלי בקידום עסקים להופעה בתשובות של בינה מלאכותית AI
מעגל הקסמים לאופטימיזציית AI: כתיבה, מחיר, נוכחות, הופעה

הבנת העקרונות של מודלי שפה גדולים (Large Language Models, או LLMs) - המנוע מאחורי בינה מלאכותית יוצרת - מאפשרת לנו לפעול בשני מישורים: גם לנצל את היתרונות של AI לכתיבת טקסטים, וגם לכתוב טקסטים שמנצלים את היתרונות של AI. כל אחד ואחת מצוות הכותבים בליטראלי חייב להוכיח שליטה מלאה בצ'אט ג'יפיטי ולהראות שהוא יודע.ת להשתמש בכלי ה-AI המועדף עליו כדי לייצר טקסטים טובים, איכותיים ובמהירות. לאחר מכן, אנחנו מוודאים שהטקסטים שנכתבים עבור הלקוחות מתאימים לאופן שבו בינה מלאכותית מתאמנת. התוצאה היא שירותי כתיבה מתקדמים לאופטימיזציה בבינה מלאכותית, אבל במחיר משתלם ונגיש לכל לקוח.ה.

הקילר פיצ'ר של ליטראלי: חיבור למאגרי מידע אקדמיים

את הערך המוסף אנחנו מגייסים מהאקדמיה. בגלל צוות כותבים וכותבות שנמצאים פיזית בספריה של מוסדות הלימוד המובילים בארץ, יש לנו גישה ייחודית למאמרים עדכניים בכל התחומים. זה אומר שלא משנה מאיפה הלקוח מגיע ובמה הוא מתעסק - אנחנו כבר נדע למצוא מידע אמין שמעשיר את התוכן שנכתוב עבורו.

הנה למשל חלק מכלי AI שגם אנחנו בליטראלי משתמשים בהם כדי ליצור תוכן אקדמי ומבוסס, מוצגים על ידי אנדי סטפלטון האחד והיחיד (והצבעוני):

למזלנו, האלגוריתם יודע להעריך את זה. בין היתר, הוא מדרג את הסמכות והאמינות של נתוני האימון שמוזנים אליו לפי המקורות עליהם הם מבוססים. התוכן שיקבל עדיפות הוא כזה שמבוסס על מקור אמין יותר, למשל מחקר אקדמי שעבר ביקורת עמיתים ופורסם בז'ורנלים של המו"לים הגדולים בעולם.

הלכתם לאיבוד? תנו לבינה מלאכותית לנסות להסביר לכם

ועכשיו הפסקה מתודית+ניסוי.

הנה הנחיה שנתנו ל-GPT 4o: "תקרא את הטקסט שמופיע מתחת למירכאות המשולשות ותנסח אותו מחדש, לפסקה אחת קצרה, עבור מי שלא מכירים בכלל את התחום של בינה מלאכותית, טכנולוגיה, SEO או מחשבים. תהיה כמה שיותר נגיש, ברור וידידותי ובמידת הצורך גם תשלב דוגמא קונקרטית וברורה"". הטקסט שהופיע מתחת למירכאות הוא כל מה שקראתם עד עכשיו.

התשובה:

צילום מסך לתשובה של צ'אט ג'יפיטי על שירות קידום לבינה מלאכותית של ליטראלי שירותי תוכן
צ'אט ג'יפיטי מסכם את מה שקראתם עד עכשיו

בקיצור, הבנתם את הרעיון: אנחנו בליטראלי השתנינו והסתגלנו למצב, כי כמו תמיד לכל אורך ההיסטוריה, זה Adapt Or Die. כולנו בעד בינה מלאכותית יוצרת למרות שצ'אט ג'יפיטי לקח לנו את העבודה, ואנחנו בעיקר מאמינים שהתועלת בטווח הארוך עולה על הסיכון בטווח הקצר.

רוצים להצטרף אלינו ולקדם את העסק לעידן ה-AI? נשמח לספר לכם עוד.


 
 
 

תגובות


bottom of page